EVA Eduhouse Virtual Assistant

Få en mer effektiv och personlig lärandeupplevelse med EVA!

Jag vill veta mer!

Ta din organisation in i framtiden med EVA Eduhouse Virtual Assistant.


EVA bygger på artificiell intelligens och är här för att ta din organisations lärande till nya nivåer!

EVA är tränad på Eduhouses utbildningsinnehåll och kan snabbt svara på frågor om en kurs eller ett kursämne och ge tips och förslag.

  • För dig som ledare: EVA kan snabbt ta fram personliga läroplaner för varje medlem i ditt team, så du som teamleadare eller chef kan lägga mer tid på annat istället.

  • För dig som användare: Ställ frågor, planera lärandet och få personliga kursrekommendationer för den kompetens du vill utveckla.

  • För organisationen: Förbättra personalens lärande med en 24/7 tillgänglig lärassistent. EVA engagerar och motiverar medarbetarna att lära sig så att dina experter har den bästa kompetensen även i framtiden.

Vill du veta mer om hur det funkar och vad det kostar? Fyll i formuläret så hör vi av oss och visar!

Se hur Marika använder EVA!

I videon visar Marika hur hon – med hjälp av EVA – enkelt:

🧡 Hittar rätt kurser

🧡 Ställer frågor

🧡 Får personliga rekommendationer

Jag vill veta mer om EVA

Det här säger några av våra pilotanvändare 👇

Tack alla som hjälpt till under utvecklingen av Eduhouse Virtual Assistant!

EVA förstod min fråga väl, fast jag använde mina egna ord. Jag fick förvånansvärt omfattande svar som var tydliga och raka. EVA ger mig ett nytt sätt att använda Eduhouse-tjänsten ännu snabbare och mer interaktivt.

Sirpa Sauko

Löneadministratör, Monetra OY

Jag skulle använda EVA för att stödja mitt lärande, till exempel för att söka i Eduhouse-innehåll och bygga upp studieplaner. Det är ett snabbare och mer interaktivt sätt att snabbt hitta nya utbildningar för att uppdatera din egen information än den vanliga sökfunktionen. Jag tror att EVA i framtiden kommer att ersätta den traditionella sökfunktionen och delvis även kundtjänst.

Jusa Kaarni

Service Specialist, PAM

För mig är fördelen med EVA att lösa individuella situationer, som att återkalla saker relaterade till användningen av olika kontorsappar och lära mig nya funktioner.

Juha Huttunen

LU Specialist, Metsähallitus

Vanliga frågor & svar

Basen för EVAs kunskap är vårt utbildningsinnehåll. "Hon" lär sig mer och mer och i takt med att vi släpper nya kurser breddas hennes kompetens också. 

Det fiffiga är att EVA snabbt kan ge svar på frågor som kan dyka upp under tiden man går en kurs på Eduhouse. Det är lätt hänt att missa en detalj om något, som sen blir viktig senare i kursen. Istället för att spola tillbaka och leta efter den detaljen kan man fråga EVA och få svar direkt. Du kan pausa kursvideon, ställa en fråga, få svar och sen gå vidare.

Dessutom kan EVA ge personliga rekommendationer på utbildningsinnehåll som passar dina önskemål!

Priset grundar sig bland annat i hur många användare din organisation har, så det är svårt att svara på utan att veta organisationens storlek och behov.

Hör av dig via formuläret här ovan så  återkommer vi med ett icke-bindande pris för EVA för din organisation. Till formuläret!

Vem vet hur framtiden kommer se ut och vi fortsätter utveckla EVA! Men idag pratar du med EVA via chatt, i inloggat läge i Eduhouse. 

När som helst kan du skriva till EVA om en specifik fråga från en kurs, eller få tips om kurser för dina eller dina medarbetares behov.

Ja, varje användare får en personlig EVA som minns deras tidigare historik. Ju mer man pratar med EVA, desto bättre tips får man av EVA.

Vi tror på att en personlig lärandeupplevelse skapar bättre motivation och engagemang hos medarbetarna! Därför har vi tagit fram EVA.

Självklart, hör av dig via formuläret så kan vi visa hur det fungerar. Till formuläret!

Är du kund hos oss idag så blir du kontaktad av din kontaktperson hos oss.

Är du inte kund hos oss ringer en av våra lärandespecialister upp dig och visar hur det funkar.

Ungefär, men lite smartare! EVA är en artificiell intelligens som idag kommunicerar via chatt. Vi vet inte hur EVA kommer kommunicera i framtiden. Förhoppningen är att göra en ännu mer personlig lärandeupplevelse med hjälp av EVA. Idag grundar sig EVAs kunskap i vårt utbildningsmaterial och ju mer innehåll vi laddar upp desto bredare blir EVAs kompetens. 

Eftersom EVAs kunskap och svar bygger på vårt material kan du som användare vara trygg med att innehållet är korrekt. Skulle du istället googla är det inte säkert att du skulle få samma typ av specifika svar och dessutom skulle du själv behöva vara källkritisk. Allt utbildningsmaterial vi laddar upp gör vi själva med erfarna experter och föreläsare.

Nyfiken på att veta mer?

Hör av dig så kan vi visa EVA Eduhouse Virtual Assistant in action och ge dig ett icke-bindande pris.